علت اصلی گرفتگی سینک ظرفشویی چیست؟
یکشنبه ۱۶ فروردین ۱۳۹۴

علت اصلی گرفتگی سینک ظرفشویی چیست؟

لوله فاضلاب سینک ظرفشویی همچون دیگر لوله ها دچار گرفتگی می شود و در صورت ایجاد گرفتگی نیاز به لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله دارد. بطور کلی لوله های فاضلاب به دلایل مختلفی دچار گرفتگی می شوند که برخی از این دلایل مشخص است و با جلوگیری از آنها می توان جلوی گرفتگی لوله را گرفت. در صورتی که نکات پیشگیری از گرفتگی لوله های فاضلاب توجه نشود ممکن است لوله فاضلاب دچار گرفتگی شده و برای شما مشکل ساز شود. در این صورت باید با لوله بازکن تماس گرفته و درخواست لوله بازکنی فوری نمایید. به هر حال گرفتگی در هر لوله فاضلابی رخ می دهد و سینک ظرفشویی و لوله فاضلاب آن نیز از این قانون مستثنی نیست و به دلایلی دچار گرفتگی می شود. ما می خواهیم در این مطلب علت اصلی گرفتگی سینک ظرفشویی را ذکر کرده و روش های حل آن را هم به شما آموزش دهیم.

در دنیای لوله بازکنی و رفع گرفتگی لوله گرفتگی های مختلفی وجود دارد که در انواع لوله های فاضلابی رخ می دهد. گرفتگی لوله فاضلاب حمام، گرفتگی لوله آب، گرفتگی کفشور حیاط، گرفتگی لوله های سینک ظرفشویی، گرفتگی لوله و سیفون توالت، گرفتگی لوله روشویی و دیگر لوله های فاضلاب که هر یک به دلایلی دچار گرفتگی می شوند. رایج ترین نوع گرفتگی لوله مربوط به سینک ظرفشویی می باشد.

گرفتگی لوله های فاضلاب

لوله های فاضلاب به خاطر قطر کمی که دارند دچار گرفتگی می شوند و زمانی که گرفتگی در آنها ایجاد شود دیگر آب و فاضلاب از داخل آنها پایین نخواهد رفت و آب داخل سینک باقی می ماند. تازه این زمان است که فرد به فکر حل مشکل می افتد و به هر روشی قصد دارد گرفتگی لوله را رفع کند اما دیگر دیر شده و تنها کاری که می تواند بکند رفع گرفتگی لوله یا همان لوله بازکنی می باشد.

در میان گرفتگی لوله های فاضلاب گرفتگی سینک ظرفشویی بیشتر از بقیه اتفاق می افتد؛ البته پس از گرفتگی سیفون توالت! به هر حال فاضلاب ظرفشویی و سینک یکی از لوله هایی است که آمار گرفتگی آن زیاد است و موارد بسیاری از گرفتگی های لوله مربوط به سینک ظرفشویی یا روشویی می باشد. سینک ظرفشویی در همه خانه ها وجود دارد و روزانه به دفعات از آن استفاده می شود. به همین دلیل احتمال ایجاد گرفتگی در آن بسیار است. اما واقعا چرا گرفتگی سینک ظرفشویی زیاد اتفاق می افتد؟

علت گرفتگی سینک ظرفشویی چیست؟

علل مختلفی برای ایجاد گرفتگی در داخل لوله فاضلاب سینک ذکر شده است که اصلی ترین آن ورود مواد اضافی به داخل لوله فاضلاب می باشد. سینک ظرفشویی محل تجمع روغن، چربی، برنج، تفاله چای، باقی مانده غذاها، نان، مو، آشغال، پوست میوه و ... می باشد که ورود مقدار کمی از هر یک از این مواد به داخل فاضلاب سینک می تواند باعث گرفتگی شود.

به این صورت که روغن و چربی ها داخل لوله رسوب می کنند و حالت چسبندگی ایجاد می کنند. پس از آن آشغال های دیگر به چربی های کنار لوله می چسبند و مسیر لوله را مسدود می کنند. به همین صورت ادامه می یابد تا این که در نهایت لایه ای قطور در دیواره لوله ایجاد می شود و دیگر اجازه عبور آب را نمی دهد که در این صورت مشاهده می شود که ظرفشویی گرفته است.

در واقع روغن و چربی و دیگر مواد چسبناک با ورود به داخل لوله فاضلاب همچون چسب عمل می کنند و دیگر مواد را به دیواره لوله می چسبانند. فاضلاب ظرفشویی به هر حال حاوی روغن و چربی می باشد و نمی توان از ورود آنها به لوله جلوگیری کرد. اما به این معنی نیست که به راحتی حجم زیادی از روغن و چربی را در سینک خالی کنید. چربی ظروف به کمک کف و مایغ ظرفشویی شسته می شود و همین باعث می شود روغن ها به دیواره لوله نچسبند. اما خالی کردن روغن در سینک اصلا قابل قبول نیست.

این کار باعث می شود جداره لوله ظرفشویی و سیفون آن چسبنده شده و دیگر مواد و اشیاء ورودی به داخل آن همچون زباله های ریز را به لوله بچسباند. در این صورت آرام آرام لایه ای در دیواره لوله ایجاد می شود و با گذشت زمان قطر ان افزایش پیدا می کند. در نهایت قطر گرفتگی و جرم به حدی زیاد می شود که لوله فاضلاب را به کلی مسدود می نماید. 

جلوگیری از گرفتگی سینک ظرفشویی

پس مشخص شد که لوله فاضلاب چطور دچار گرفتگی می شود و مشخص است که برای جلوگیری از گرفتگی آن تنها کار لازم و در عین حال ساده این است که از ورود آشغال به داخل لوله جلوگیری شود. وقتی علت اصلی گرفتگی ورود زباله و مواد زائد به داخل لوله است باید با جلوگیری از ورود آنها از گرفتگی لوله فاضلاب جلوگیری کنیم. با انجام این کار ساده و آسان می توان از گرفتگی لوله های فاضلاب و نیاز به لوله بازکنی پیشگیری نمود. یعنی تنها با همین کار ساده می توان جلوی گرفتگی لوله را گرفت. انجام این کار هم ساده است. تنها با استفاده از صافی های مخصوص سینک می توانید جلوی ورود آشغال به داخل فاضلاب سینک را بگیرید.

همچنین در صورتی که روغن یا چربی زیاد در سینک ظرفشویی خالی کردید حتما مقداری آب داغ در لوله فاضلاب بریزید تا آب داغ روغن ها را از لوله شستشو داده و از بین ببرد. در این صورت دیگر خیال شما راحت است که گرفتگی لوله به این راحتی ها ایجاد نمی شود. به هر دلیلی اگر سیفون ظرفشویی دچار گرفتگی شد می توانید خودتان آن را باز کرده و پاکسازی کنید. برای انجام این کار می توانید از آموزش باز و بسته کردن سیفون سینک ظرفشویی استفاده نمایید.

در پایان لازم به ذکر است که اگر مشکلی در مورد گرفتگی سینک ظرفشویی دارید و یا این که لوله فاضلاب شما گرفته است، با ما تماس بگیرید و از خدمات لوله بازکنی فوری ما در تهران بهره مند شوید. ما تجربه ای چند ساله در این حوزه داریم و با انواع گرفتگی لوله های فاضلابی آشنا هستیم. پس به راحتی می توانیم مشکل شما را با قیمتی پایین حل کنیم.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۸ از ۵ از مجموع ۵ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰