آموزش لوله بازکنی با پمپ تراکم هوا
یکشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۴

آموزش لوله بازکنی با پمپ تراکم هوا

یکی از روشهای رفع گرفتگی لوله های فاضلاب استفاده از پمپ تراکم هوا می باشد که البته برخی به آن دستگاه تراکم هوا نیز می گویند. جهت باز کردن گرفتگی لوله های فاضلاب روشها و دستگاههای مختلفی وجود دارد که یکی از آنها پمپ تراکم هواست که البته بهترین و پرکاربرد ترین نوع لوله بازکن ها نیز می باشد. این دستگاه حرفه ای لوله بازکنی بسیاری از گرفتگی های لوله ها را رفع می کند.

با توجه به رشد روز افزون گرفتگی لوله های فاضلاب و افزایش تعداد شرکت های لوله بازکنی و تخلیه چاه دیگر لوله بازکنی با استفاده از دستگاه های مجهز و مخصوص انجام می شود که یکی از آنها همین دستگاه تراکم هوا می باشد.با سافتاده از این دستگاه ها لوله بازکنی بسیار سرعت می گیرد.

معمولا گرفتگی لوله های فاضلاب در اثر ورود مواد و آشغال به داخل لوله می باشد که پس از ورود به لوله در قسمت های تنگ و یا دارای خمیدگی و زانویی گیر می افتند و تجمع آشغال ها در آن قسمت باعث گرفتگی لوله فاضلاب می شود. این گرفتگی پس از مدتی سفت می شود و دیگر اجازه عبور آب را نمی دهد. در این زمان است که مشخص می شود لوله فاضلاب گرفته است و دیگر کاری جز تماس با شرکتهای لوله بازکنی باقی نمی ماند. 

لوله بازکنی با دستگاه مخصوص

استفاده از دستگاههای لوله بازکنی امری رایج در بین شرکتهای خدمات فنی می باشد بطوری که برخی از شرکتها تبلیغات خود را نیز بر پایه این دستگاه ها مطرح می کنند. به عنوان مثال لوله بازکنی با دستگاه مخصوص، لوله بازکنی با دستگاه فنر لوله بازکن، لوله بازکنی حرفه ای با دستگاه تراکم هوا که این شعارها تا حدی نیز تاثیرگذار می باشد. اما به هر حال چیزی جز تبلیغات نیست و باید توجه کافی را مبذول داشت.

اما بهترین و پرکاربرد ترین دستگاه لوله بازکنی پمپ تراکم هوا می باشد که بسیاری از شرکتهای لوله بازکنی از آن استفاده می کنند. خوبی این دستگاه ها این است که برای اکثر انواع گرفتگی ها کاربرد دارند و به راحتی در رفع گرفتگی لوله ها عمل می کنند. اما روش کار این دستگاه به این صورت است که پمپ تراکم هوا فشاری از هوا را به داخل لوله هدایت می کند و این فشار هوا باعث رفع گرفتگی لوله می شود. نکته مهم این است که این دستگاه با هوا کار می کند و هیچ ضرری برای سلامت لوله های فاضلاب ندارد و به هیچ وجه خسارتی به لوله و ساختمان وارد نمی کند.

پمپ تراکم هوا برای چه نوع گرفتگی هایی مفید است؟

اما هنگام استفاده از پمپ تراکم هوا باید توجه داشت که این دستگاه فشار هوا را به داخل لوله هدایت می کند پس نکته مهم این است که باید تمام درزها و راه های ورود و خروج متصل به لوله فاضلاب مربوطه را بست با هوا از آن خارج نشود و فشار دستگاه تنها روی گرفتگی متمرکز شود. این دستگاه زمانی کاربرد دارد که امکان استفاده از فنر لوله بازکنی وجود نداشته باشد یعنی نتوان فنر لوله بازکنی را به داخل لوله هدایت کرد.

پمپ تراکم هوا برای گرفتگی هایی مفید است که به شبکه فاضلاب منتهی شود زیرا با فشار هوا گرفتگی به داخل شبکه فاضلاب هدایت می شود و مشکل لوله حل خواهد شد حال آنکه اگر گرفتگی در داخل لوله های ساختمانی نظیر آپارتمان باشد ممکن است فشار هوا گرفتگی لوله را به سمت دیگر بخشهای شبکه فاضلاب هدایت کند و در جایی دیگر گرفتگی ایجاد شود. لذا تصمیم گیری به استفاده از پمپ تراکم هوا بسیار مهم است و این کار باید توسط لوله بازکن حرفه ای انجام شود.

روش کار پمپ تراکم هوا

استفاده از دستگاه مخصوص پمپ تراکم هوا نیازمند دانش فنی و تخصص است که تنها در لوله بازکن های مجرب موجود است و این افراد می توانند از پمپ تراکم هوا استفاده کنند. در غیر اینصورت دستگاه کارایی نخواهد داشت. زیرا هنگام استفاده از آن باید ورودی لوله کیپ شود تا هوا از اطراف آن خارج نشود و فشار کافی به گرفتگی لوله وارد آید.

با وجود دستگاهی های مخصوص دیگر به راحتی می توان خدمات فوری را به مشتریان ارائه داد. یعنی لوله بازکنی فوری را تنها با وجود دستگاه تراکم هوا می توان تضمین کرد و لوله بازکنی شبانه روزی نیز با دستگاه فنر لوله بازکن قابل انجام است. در حال حاضر شرکت های لوله بازکنی بسیاری در تهران وجود دارد که بسیاری از آنها از دستگاه های پیشرفه لوله بازکنی استفاده می کنند.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۵ از ۵ از مجموع ۶ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰