در مورد گاز فاضلاب و خطرات آن بیشتر بدانید
پنجشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۴

در مورد گاز فاضلاب و خطرات آن بیشتر بدانید

قصد داریم در مورد گاز فاضلاب کمی توضیح دهیم  شما را با خطرات آن آشنا کنیم تا دیگر شاهد مرگ میر های ناشی از مسمومیت با گاز فاضلاب نباشید. لازم است همه با گاز فاضلاب آشنایی داشته باشند و در صورت آن را بکار گیرند تا گرفتار مسمومیت با گاز چاه نشوند.

گاز فاضلاب چیست؟

گاز فاضلاب گازی است شامل سولفید هیدروژن، آمونیاک و متان که معمولا درون چاه و لوله های فاضلاب قرار دارد و باعث مسمومیت افراد می شود. استنشاق این گاز باعث مسمومیت فرد شده و پس از چند دقیقه باعث مرگ وی می شود. این گاز معمولا در چاه های فاضلاب وجود دارد و توسط باکتری ها با فعالیت روی فاضلاب و فضولات ایجاد می شود. گاز فاضلاب بوی متعفنی دارد که ناشی از گاز سولفید هیدروژن می باشد.

خطرات استنشاق گاز فاضلاب

گاز فاضلاب مخصوصا هیدروژن سولفوره سمی است و می تواند باعث مسمومیت و معلولیت فرد شود اما در غلظت های پایین مانند بوی بد آشپزخانه یا بوی بد توالت مشکلی برای آنها بوجود نمی آید. اما در حجمهای زیاد مانند چاه فاضلاب و برای کسانی که در معرض آن قرار می گیرند نظیر کارگران تخلیه چاه و کسانی که وارد چاه فاضلاب می شوند می تواند خطرساز باشد و این احتمال بسیار زیاد است. این افراد باید توجه کافی داشته باشند که ممکن است در اثر تنفس این گاز دچار مسمومیت شوند.

کارگران تخلیه چاه در معرض خطر گاز فاضلاب

نکته مهم در مورد گاز فاضلاب این است که سالانه تعداد زیادی از افراد به دلیل تماس با گازهای فاضلاب دچار مسمومیت شده و فوت می کنند که در این میان تعداد زیادی از آنها کارگران تخلیه چاه می باشند. این کارگران به دلیل عدم آگاهی از ماهیت این گاز بدون تجهیزات لازم وارد چاه می شود و مسمومیت گاز آنها را میگرد و بی هوش می کند و همین باعث سقوط آنها به داخل چاه می شود.

برخی نیز ادعا دارند که مشکلی پیش نمی آید و حواسشان هست اما غافل از اینکه به خاطر وجود حجم زیادی از این گاز در داخل چاه فرد با تنفس مقدار کمی از آن دچار مسمومیت می شود در حالی که اصلا خودش هم متوجه نخواهد شد و بصورت بی هوش به داخل چاه می افتد.

آیا بوی بد فاضلاب آشپزخانه ناشی از گاز فاضلاب است؟

همانطور که می دانید گاز فاضلاب بوی بدی دارد و به راحتی برای انسان قابل تشخیص است. همچنین می دانید که این بو تنها در لوله های فاضلاب و چاه فاضلاب وجود دارد. بنابراین احتمال دارد که گاز فاضلاب از داخل لوله ها به داخل ساختمان راه یابد. یعنی از طریق لوله فاضلاب ظرفشویی وارد آشپزخانه شود و بوی بدی را در آن ایجاد کند. اما این در صورتی است که ظرفشویی سیفون نداشته باشد که این احتمال خیلی کم است و سیفون ظرفشویی در هر آشپزخانه ای وجود دارد. اکثر ظرفشویی ها دارای سیفون هستند که جلوی انتشار بوی چاه را می گیرد. 

مشکل بوی بد فاضلاب در سیفون ظرفشویی

البته ممکن است به دلیل استفاده نکردن چند روزه از ظرفشویی آب داخل سیفون خشک شده باشد و سیفون به درستی عمل نکرده باشد که در این صورت بوی فاضلاب می تواند وارد ساختمان شود و باعث ایجاد بوی بد فاضلاب در آشپزخانه شود. همچنین این مشکل می تواند ناشی از خرابی لوله ها یا سیفون باشد که باعث انتشار گاز فاضلاب می شود. البته روشهایی برای رفع بوی بد فاضلاب آشپزخانه وجود دارد که می توانید از آنها کمک بگیرید.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۴.۲ از ۵ از مجموع ۵ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰