گرفتگی سیفون توالت را با محلول خانگی باز کنید
پنجشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۷

گرفتگی سیفون توالت را با محلول خانگی باز کنید

روشهای مختلفی برای باز کردن گرفتگی توالت ذکر شده است که احتمالا آنها را شنیده اید اما ما روشی جدید برای حل این مشکل سراغ داریم که تا به حال آنرا نشنیده اید و آن استفاده از مایع ظرفشویی جهت رفع گرفتگی توالت می باشد. شاید به نظر احمقانه باشد اما بهتر است این روش را تا انتها مطالعه کنید.

گرفتگی لوله فاضلاب مشکلی جدی در ساختمان می باشد که روشهای مختلفی برای باز کردن این گرفتگی در توالت ذکر شده است که احتمالا آنها را شنیده اید. اما ما روشی جدید برای حل این مشکل سراغ داریم که تا به حال آنرا نشنیده اید و آن استفاده از مایع ظرفشویی جهت رفع گرفتگی توالت می باشد. شاید به نظر احمقانه باشد اما بهتر است این روش را تا انتها مطالعه کنید.

گرفتگی لوله فاضلاب برای هر لوله ای رخ می دهد و لوله بازکنی ها روشهای مختلفی برای حل این مشکل ارائه می دهند. روشهایی که در بعضی موارد موفق بوده و در برخی موارد نیز غیرمفید واقع شده است. روشهایی نظیر استفاده از چاه بازکن، تلمبه دستی، محلول لوله بازکنی، استفاده از فنر لوله بازکنی و ... که هر یک در مواردی مفید است. اما این بار ما قصد داریم روشی را به شما معرفی کنیم که با استفاده از آن گرفتگی لوله را خودتان رفع کنید و نیازی به لوله بازکن نداشته باشید. ضمن اینکه هزینه ای نیز صرف نخواهید کرد. این روش بسیار ساده و در عین حال به نظر احمقانه می آید اما بهتر است آن را امتحان کنید.

محلول شیمیایی لوله بازکن

با رواج استفاده از محلول های شیمیایی لوله بازکن دیگر در خانه ای یکی از محلول های لوله بازکنی وجود دارد و در صورت بوجود آمدن گرفتگی در داخل سینک سریعا از این محلول ها استفاده می کنند. به این صورت که مقداری از محلول را در داخل سینک می ریزند و منتظر بازشدن گرفتگی می شود.

استفاده از این محلول ها آنقدر هم که تصور می شو خوب نیست زیرا در صورت استفاده مداوم و زیاد از این محلول های اسیدی شیمیایی می تواند علاوه بر ایجاد خسارت و خوردگی در لوله مشکلات تنفسی نیز برای انسان بوجود آورد. تنفس بخارات ناشی از این محلول ها باعث بروز ناراحتی های تنفسی و تنگی نفس خواهد شد. لذا هنگام استفاده از این محلول ها نکات ایمنی را رعایت کرده و با دقت از آنها استفاده کنید.

روشی جدید برای لوله بازکنی وجود دارد که آن استفاده از مایع ظرفشویی جهت لوله بازکنی می باشد. در کنار محلول های اسیدی لوله بازکن محلول های خانگی لوله بازکن نیز وجود دارند که می توان آنها را در خانه تهیه کرد بدون این که آسیبی به انسان وارد شود. مایع لوله بازکنی خاصیت شویندگی دارد و می تواند در مواردی گرفتگی ها را نیز شسته و باز کند. پس استفاده از آن جهت رفع گرفتگی لوله مناسب است. اگر شما هم مشکل گرفتگی لوله دارید و تمایل دارید گرفتگی لوله شما باز شود و نمی خواهید هزینه ای صرف این کار کنید بهتر است از روش ما استفاده نمایید.

روش رفع گرفتگی لوله با مایع ظرفشویی

روش ما بسیار ساده است و می توانید در خانه نیز آنرا انجام دهید. زمان لازم برای انجام آن حدود ۱۵ دقیقه می باشد و پس از آن شما شاهد سیفون توالت باز شده خواهید بود. حال آنکه دیگر روشها هر یک سختی های خود را داشته و هزینه هایی نیز در بر دارند. اما برای شروع عملیات لوله بازکنی باید وسایل زیر را داشته باشید.

- آب داغ (جهت رفع گرفتگی لوله)
- مایع (ظرفشویی جهت ایجاد خاصیت شویندگی در لوله)
- چاه بازکن یا تلمبه دستی (عامل اصلی لوله بازکنی)
- کتری (جهت ریختن لوله بازکن)

شروع لوله بازکنی توالت

پس از حاضر شدن وسایل اقدام به ساخت لوله بازکن نمایید. برای این کار ابتدا باید مقداری آب داخل کتری بریزید و آن را داغ کنید. آب داغ عامل اصلی رفع گرفتگی لوله می باشد و دیگر مواد کمک کار آن می باشند. پس از داغ شدن آب مقداری مایع ظرفشویی داخل آن بریزید. این مقدار باید برابر با یک استکان باشد. این مقدار مایع ظرفشویی را داخل آب داغ بریزید تا خود حل شود. سپس محلول لوله بازکنی ساخته شده را داخل لوله فاضلاب بریزید. اگر گرفتگی داخل سیفون توالت است این محلول را باید داخل سیفون بریزید و منتظر بمانید.

حدود ده دقیقه منتظر بمانید تا آب محلول دست ساز ما که خیلی هم داغ است خوب اثر کند و گرفتگی ها را رفع نماید. البته باید توجه داشته باشید که محلول دست ساز باید داخل لوله ریخته شود. اگر کاسه توالت پر از فاضلاب است لازم است این فاضلاب ها تخلیه شود. برای این کار از چاه بازکن کمک بگیرید و فاضلاب درون کاسه را تخلیه کنید. سپس اقدام به ریختن محلول دستی نمایید. نکته دیگر این که از ریختن آب داغ داخل کاسه توالت خودداری نمایید. زیرا این کار باعث می شود کاسه توالت ترک بخورد. حتما باید آب را داخل لوله فاضلاب یا سیفون توالت بریزید.

استفاده از چاه بازکن برای لوله بازکنی

پس از گذشت زمان مذکور با استفاده از تلمبه دستی یا همان چاه بازکن تلاش کنید گرفتگی لوله را باز نمایید. این کار باعث می شود گرفتگی های شل شده توسط محلول خانگی لوله بازکنی به کلی رفع شوند و لوله فاضلاب باز شود. برای افزایش تاثیر لوله بازکنی می توانید این کار را چند مرحله دیگر نیز امتحان کنید تا گرفتگی به کلی از بین برود.

اگر با این روش نتوانستید گرفتگی چاه توالت یا لوله فاضلاب را رفع کنید می توانید از روشهای دیگر استفاده کنید که در روشهای مختلف لوله بازکنی ذکر شده است. روشهای مختلفی جهت رفع گرفتگی لوله وجود دارد که قطعا یکی از آنها مشکل شما را حل خواهد کرد.

به این مطلب امتیاز دهید (امتیاز ۳.۶ از ۵ از مجموع ۱۴ رای)

اگر مشکلی در ساختمان خود دارید همین حالا با ما تماس بگیرید

شرکت خدمات فنی ایرانیان (خانه پاک) با بکارگیری تکنسین های حرفه ای و سرویس کاران با تجربه در لوله بازکنی و خدمات فنی ساختمان افتخار دارد بیش از ۱۵ سال در کنار شما همشهریان تهرانی بوده است و هم اکنون آماده خدمت رسانی به تمام مناطق ۲۲ گانه تهران می باشد. لوله بازکنی ارزان با دستگاه مخصوص، تخلیه چاه فوری، نصب توالت و اتصالات آن، تبدیل توالت فرنگی به توالت ایرانی و ... برخی از خدمات متنوع ما می باشد.

در صورتی که مشکلی در تاسیسات ساختمان شما بوجود آمده با ما در میان بگذارید تا ضمن ارائه مشاوره رایگان مشکل شما را نیز حل کنیم.

خدمات ۲۴ ساعته: ۰۹۱۲۸۴۸۶۱۷۰